Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Το μεγάλο μυστικό

http://www.atheo.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%BC%CF%85%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C/

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ 


  • Μερικά ρήματα αναφέρονται (μιλούν) σε κάτι που γίνεται ΤΩΡΑ:
Τώρα εγώ ποτίζω τα λουλούδια.

  • Άλλα ρήματα σε κάτι που έγινε ΧΘΕΣ:
Χθες εγώ πότισα τα λουλούδια.
  • Και άλλα ρήματα σε κάτι που θα γίνει ΑΥΡΙΟ:
Αύριο εγώ θα ποτίσω τα λουλούδια.
Γι’ αυτό το λόγο τα ρήματα έχουν 8 ΧΡΟΝΟΥΣ, που άλλοι μιλούν για το ΤΩΡΑ, άλλοι για το ΧΘΕΣ και άλλοι για το ΑΥΡΙΟ.

Οι 8 ΧΡΟΝΟΙ των ρημάτων είναι:                     

  •  Ενεστώτας(τώρα)
  •  Παρατατικός (χθες συνέχεια)
  •  Αόριστος (χθες μια φορά)
  • Μέλλοντας Εξακολουθητικός (αύριο συνέχεια)
  •  Μέλλοντας Συνοπτικός (αύριο μια φορά)
  • Παρακείμενος (έχω κάνει κάτι)
  • Υπερσυντέλικος (είχα κάνει κάτι)
  • Μέλλοντας Συντελεσμένος (θα έχω κάνει κάτι)

                                             
  Οι 8 χρόνοι μας δείχνουν:
1.  ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ: κάτι που γίνεται   ΤΩΡΑ.

                            Π.χ.  Εγώ γράφω την άσκηση.

2.  ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ: κάτι που γινόταν   ΧΤΕΣ  συνέχεια, για πολλή ώρα.

                            Π.χ.  Εγώ όλο το πρωί έγραφα την άσκηση.

3.  ΑΟΡΙΣΤΟΣ: κάτι που έγινε   ΧΤΕΣ   για μια στιγμή.

                           Π.χ.  Εγώ έγραψα την άσκηση γρήγορα.

4.  ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ  ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΤΙΚΟΣ: κάτι που θα γίνεται    ΑΥΡΙΟ      για πολλή ώρα, συνέχεια.

                             Π.χ.  Εγώ θα γράφω την άσκηση όλη μέρα.

5. ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ  ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ: κάτι  που  θα  γίνει    ΑΥΡΙΟ   για   μια   στιγμή.                                 

                             Π.χ.  Εγώ θα γράψω γρήγορα την άσκηση.

6.  ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟΣ:  κάτι που έχει γίνει    ΩΣ ΤΩΡΑ.

                              Π.χ.  Εγώ έχω γράψει την άσκηση και παίζω.

7.  ΥΠΕΡΣΥΝΤΕΛΙΚΟΣ: κάτι που είχε γίνει   ΧΤΕΣ   πριν γίνει κάτι άλλο.

                              Π.χ.  Εγώ είχα γράψει την άσκηση πριν έρθεις.

8.  ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ  ΣΥΝΤΕΛΕΣΜΕΝΟΣ: κάτι που θα γίνει  ΑΥΡΙΟ   μετά      από κάτι άλλο.


                            Π.χ.  Εγώ θα έχω γράψει την άσκηση μέχρι να μιλήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου