Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Αξιολογώ τον εαυτό μου


ΔΙΑΒΑΣΜΑ
  • Διαβάζει αργά και συλλαβιστά.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει το κείμενο που διαβάζει.
  • Μπερδεύει λέξεις που μοιάζουν οπτικά. Δηλαδή διαβάζει «τέρατα» αντί «τεράστια», «περίπτερο» αντί «περίπατο».
  • Αγνοεί τα σημεία στίξης ή κάνει αυθαίρετες παύσεις.
  • Δεν θυμάται το μάθημα που έχει διαβάσει.

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ-ΓΡΑΦΗ
  • Ξεχνάει, προσθέτει ή αντιμεταθέτει γράμματα.
  • Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά (π.χ. ρ/σ, ω/ε). Δηλαδή γράφει «ρόμπα» αντί «σόμπα», «έδωσε» αντί «έδεσε».
  • Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν φωνολογικά (π.χ. δ/θ, β/φ). Δηλαδή γράφει «λάδι» αντί «λάθη», «βάρος» αντί «φάρος».
  • Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
  • Κολλάει λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει πολύ μεγάλες αποστάσεις.
  • Τα γράμματα του/της είναι δυσανάγνωστα.
  • Δεν υπάρχει λογική σειρά στην οργάνωση του γραπτού του/της.
  • Δεν βάζει τελείες.
  • Κάνει συντακτικά λάθη.
  • Αδυνατεί να αναπτύξει το θέμα της έκθεσης που του/της δίνεται.
  • Δεν γράφει ολοκληρωμένες προτάσεις.
  • Δεν βγαίνει νόημα από αυτά που γράφει (ασάφειες).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
  • Αντιστρέφει αριθμούς που μοιάζουν οπτικά (π.χ. «12» αντί «21», «9» αντί «6»). Κάνει λάθη στις πράξεις.
  • Δεν μπορεί να μάθει την προπαίδεια.
  • Δεν καταφέρνει να λύσει προβλήματα.
  • Ξεχνάει να υπολογίσει τα κρατούμενα.
  • Ενώ εκτελεί μία πράξη (π.χ. πρόσθεση) ξεχνιέται και κάνει άλλη πράξη (π.χ. αφαίρεση).
  • Ξεχνάει τη σειρά που ακολουθούμε κατά την εκτέλεση μία πράξης.
  • Μπερδεύει τα σύμβολα των πράξεων. Δηλαδή κάνει πρόσθεση + ενώ το σύμβολο δείχνει πολλαπλασιασμό x.
  • Δυσκολεύεται να μάθει την ώρα και τους μήνες.

ΓΛΩΣΣΑ-ΟΜΙΛΙΑ

  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει σύνθετες προτάσεις ή οδηγίες.
  • Μπερδεύεται με μεταφορές, παρομοιώσεις ή τις πολλαπλές έννοιες μιάς λέξης.
  • Δεν καταφέρνει να συντάξει σωστά το λόγο του/της.
  • Δυσκολεύεται να θυμηθεί και να χρησιμοποιήσει την κατάλληλη λέξη καθώς μιλάει με αποτέλεσμα το λεξιλόγιό του να φαίνεται φτωχό.

ΠΡΟΣΟΧΗ-ΚΡΙΣΗ
  • Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.
  • Ενεργεί χωρίς να σκέφτεται τις συνέπειες των πράξεων του/της.
  • Εμφανίζει δογματική στάση και αδιαλλαξία.
  • Δεν λαμβάνει υπόψη εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση ενός προβλήματος.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
  • Είναι αφηρημένος/η και δεν προσέχει στην παράδοση.
  • Τριγυρίζει μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Δεν θυμάται.
  • Δυσκολεύεται να προφέρει και να γράφει κάποιες λέξεις π.χ. «αρχόρταγος» αντί «αχόρταγος», «μπότα» αντί «πόρτα».
  • Αποφεύγει να συμμετάσχει στο μάθημα.
  • Αδυνατεί να αντιγράψει σωστά και γρήγορα από τον πίνακα.

ΣΤΑΣΗ/ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
  • Κουράζεται εύκολα και γρήγορα όταν ασχολείται με τα μαθήματά του/της.
  • Αργεί πολύ να ολοκληρώσει τις σχολικές του/της υποχρεώσεις.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
  • Συμπεριφέρεται σαν παιδί μικρότερης ηλικίας.
  • Δυσκολεύεται να ξεκινήσει και να διατηρήσει μια συζήτηση.
  • Παραλείπει πληροφορίες απαραίτητες στο συνομιλητή του/της κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με αποτέλεσμα ο δεύτερος να αδυνατεί να τον /την παρακολουθήσει.
  • Δεν ζητάει επεξηγήσεις όταν δεν καταλαβαίνει κάτι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου