ΔΙΑΒΑΣΜΑ
- Διαβάζει αργά και συλλαβιστά.
- Δυσκολεύεται να κατανοήσει το κείμενο που διαβάζει.
- Μπερδεύει λέξεις που μοιάζουν οπτικά. Δηλαδή διαβάζει «τέρατα» αντί «τεράστια», «περίπτερο» αντί «περίπατο».
- Αγνοεί τα σημεία στίξης ή κάνει αυθαίρετες παύσεις.
- Δεν θυμάται το μάθημα που έχει διαβάσει.
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ-ΓΡΑΦΗ
- Ξεχνάει, προσθέτει ή αντιμεταθέτει γράμματα.
- Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά (π.χ. ρ/σ, ω/ε). Δηλαδή γράφει «ρόμπα» αντί «σόμπα», «έδωσε» αντί «έδεσε».
- Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν φωνολογικά (π.χ. δ/θ, β/φ). Δηλαδή γράφει «λάδι» αντί «λάθη», «βάρος» αντί «φάρος».
- Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη.
- Κολλάει λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει πολύ μεγάλες αποστάσεις.
- Τα γράμματα του/της είναι δυσανάγνωστα.
- Δεν υπάρχει λογική σειρά στην οργάνωση του γραπτού του/της.
- Δεν βάζει τελείες.
- Κάνει συντακτικά λάθη.
- Αδυνατεί να αναπτύξει το θέμα της έκθεσης που του/της δίνεται.
- Δεν γράφει ολοκληρωμένες προτάσεις.
- Δεν βγαίνει νόημα από αυτά που γράφει (ασάφειες).
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
- Αντιστρέφει αριθμούς που μοιάζουν οπτικά (π.χ. «12» αντί «21», «9» αντί «6»). Κάνει λάθη στις πράξεις.
- Δεν μπορεί να μάθει την προπαίδεια.
- Δεν καταφέρνει να λύσει προβλήματα.
- Ξεχνάει να υπολογίσει τα κρατούμενα.
- Ενώ εκτελεί μία πράξη (π.χ. πρόσθεση) ξεχνιέται και κάνει άλλη πράξη (π.χ. αφαίρεση).
- Ξεχνάει τη σειρά που ακολουθούμε κατά την εκτέλεση μία πράξης.
- Μπερδεύει τα σύμβολα των πράξεων. Δηλαδή κάνει πρόσθεση + ενώ το σύμβολο δείχνει πολλαπλασιασμό x.
- Δυσκολεύεται να μάθει την ώρα και τους μήνες.
ΓΛΩΣΣΑ-ΟΜΙΛΙΑ
- Δυσκολεύεται να κατανοήσει σύνθετες προτάσεις ή οδηγίες.
- Μπερδεύεται με μεταφορές, παρομοιώσεις ή τις πολλαπλές έννοιες μιάς λέξης.
- Δεν καταφέρνει να συντάξει σωστά το λόγο του/της.
- Δυσκολεύεται να θυμηθεί και να χρησιμοποιήσει την κατάλληλη λέξη καθώς μιλάει με αποτέλεσμα το λεξιλόγιό του να φαίνεται φτωχό.
ΠΡΟΣΟΧΗ-ΚΡΙΣΗ
- Δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί.
- Ενεργεί χωρίς να σκέφτεται τις συνέπειες των πράξεων του/της.
- Εμφανίζει δογματική στάση και αδιαλλαξία.
- Δεν λαμβάνει υπόψη εναλλακτικές λύσεις για την επίλυση ενός προβλήματος.
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
- Είναι αφηρημένος/η και δεν προσέχει στην παράδοση.
- Τριγυρίζει μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
- Δεν θυμάται.
- Δυσκολεύεται να προφέρει και να γράφει κάποιες λέξεις π.χ. «αρχόρταγος» αντί «αχόρταγος», «μπότα» αντί «πόρτα».
- Αποφεύγει να συμμετάσχει στο μάθημα.
- Αδυνατεί να αντιγράψει σωστά και γρήγορα από τον πίνακα.
ΣΤΑΣΗ/ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
- Κουράζεται εύκολα και γρήγορα όταν ασχολείται με τα μαθήματά του/της.
- Αργεί πολύ να ολοκληρώσει τις σχολικές του/της υποχρεώσεις.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
- Συμπεριφέρεται σαν παιδί μικρότερης ηλικίας.
- Δυσκολεύεται να ξεκινήσει και να διατηρήσει μια συζήτηση.
- Παραλείπει πληροφορίες απαραίτητες στο συνομιλητή του/της κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης με αποτέλεσμα ο δεύτερος να αδυνατεί να τον /την παρακολουθήσει.
- Δεν ζητάει επεξηγήσεις όταν δεν καταλαβαίνει κάτι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου